Marketing przy pomocy reklamowych gadżetów cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jest to dość tania metoda, która może przynieść bardzo wymierne rezultaty. Pod warunkiem że wszystko się dobrze rozplanuje i przeprowadzi, ponieważ dość prosto o różne pomyłki. Gadżety reklamowe dla firm to świetna metoda na poprawę rozpoznawalności swojej firmy oraz zwiększenie lojalności pośród klientów.
Lecz decydując się na takie działania pamiętać trzeba o paru istotnych sprawach i nie zostawiać nic przypadkowi. W pierwszej kolejności dawane gadżety reklamowe powinny się kojarzyć z charakterem działalności konkretnej marki, ale także trafiać w oczekiwania odbiorców. Trudno o gorszą rzecz jak danie czegoś, co za chwilę wyląduje na dnie szuflady czy nawet koszu na odpadki. Prezent praktyczny, z którego można będzie korzystać każdego dnia z pewnością zapewni pozytywne odebranie i dobre skojarzenia z firmą. Duże znaczenie ma tu także odpowiedni dobór barw.
Jaskrawe, rzucające się w oczy gadżety reklamowe z logo w niektórych przypadkach faktycznie mogą być skuteczne, ale znacznie lepiej stawiać na kolory neutralne i stonowane, które będą odpowiadać większości osób. Ważną kwestią są pieniądze, jakie wydać się chce na tego typu gadżety reklamowe. Przeznaczając na to jakiś budżet dużo praktyczniej będzie postawić na skromniejsze, lecz porządne i solidnie wykonane przedmioty, niż na produkty, które co prawda bardzo ładnie wyglądają, ale jakość ich niekoniecznie jest taka, jakiej by się oczekiwało.